Debat PolitikHvis der var valg til Folketinget nu...Hvad ville du så stemme og hvorfor? Er det anderledes fra, hvad du stemte ved forrige folketingsvalg? Er det anderledes fra, hvad du stemmer til kommunalvalg og Europaparlamentsvalg? Toppe M32 12/07, 00:37 Jeg ville gerne brænde min stemmeseddel live. Jeg forstår dog, at det er ulovligt. Der er absolut, og jeg mener virkelig absolut, ingen der er værd at stemme på. Herakles M49 12/07, 15:27 mikkel500 M31 12/07, 19:24 Mylar M33 13/07, 01:35 Toppe M32 13/07, 03:46 Tordenbuks94 M30 15/07, 00:25 Har været lidt over det hele gennem tiden, men har generelt set rykket mig meget fra blå blok over mod rød. Jeg ved ikke helt hvad jeg kommer til at stemme på endnu. Det kommer meget an på hvad de enkelte personers mærkesager er, og om de har været ærlige indtil nu. Skoll M31 15/07, 10:58 @Toppe Jeg tror sku ikke der er nogen lovgivning der forhindrer dig i at brænde din egen stemmeseddel live. Du må nok ikke brænde andres, men du må da gøre som det passer dig med din egen, så længe du overholder stemmehemmelighed? 😜 @Otuzniak Til folketing og EU stemmer jeg typisk så rødt som muligt. Enhedslisten får eksempelvis aldrig magten, men jeg ser det som en god ting at de lige nøjagtig har magt nok til at råbe højt, hvis de større partier laver noget lort. Til kommunalvalg kigger jeg meget tættere på hvad kandidaterne vil og hvor realistiske deres mål er, og vurderer hvad jeg vil stemme ud fra det. Bilmik M36 15/07, 19:58 Skoll M31 15/07, 20:27 Alternativet 💚 De er, efter min mening, det grønneste parti i folketinget, og det eneste parti som går ind for borgerløn. @Skoll 4 - Toppe: Du må godt vise det hele. Det er dine egne personlige oplysninger der fremgår på papiret! Du må bare ikke have sat et kryds eller på anden vis dokumentere hvad du stemmer/har stemt i videoen 😃 Vise afbrænding stemmeseddel på video - helt ok Så længe du overholder stemmehemmeligheden, kan du gøre hvad der passer dig 😃 6 - Skoll: Gælder det samme for valgkortet? Toppe snakkede om at "brænde konvolutten den er i" og mig bekendt får man ikke stemmesedlen i en konvolut, men valgkortet får man typisk med posten. 6 - Skoll: Mig bekendt er det vist ikke lovligt at tage sin stemmeseddel med ud af lokalet hvor man stemmer. Og jeg tror også man kan blive sigtet for at stifte brand hvor det udgør en brandfare. Så jeg tror brænding af stemmesedlen er udelukket. Valgkortet, derimod, kan du brænde ligeså meget du har lyst, bare det sker på en sikker og lovlig måde. Det forhindrer dig dog ikke i at stemme alligevel, hvis du skulle have lyst til det. Du kan stadig få en stemmeseddel ved at vise legitimation ved valgstedet. 10 - nite: Du er meget frustrerende, Nite. Du er udmærket klar over hvad jeg svarer på og i hvilken sammenhæng, så jeg er uforstående overfor din tendens til at "rette" på andre, på den måde. 11 - Skoll: Hvad har jeg rettet dig i? Du har jo fuldstændig ret. Juridisk set må du gerne brænde din stemmeseddel. Jeg tilføjer bare at det i praksis ikke rigtig kan lade sig gøre, så Toppe ikke bliver skuffet. Tak Skoll og nite 🙏🏻🤠 Jamen jeg tænker, at jeg brænder valgkortet, og måske kan jeg skabe en trend ud af det. Mindre Schengen = min stemme. Hvis flere partier pludseligt får den samme ide, så kigger jeg mod deres holdninger til EU. 15 - Otuzniak: Jo, det tror jeg, men der er flere partier som er for mere grænsekontrol - ikke af den fesne variant som den nuværende regering arbejder med. Ja i hvert fald ikke Rød blok, de har ikke kunne styre landet de sidste 10 år til sammen de har været på tronen. Log ind for at kommentere. |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm