Debat Litteratur

1: silkehale K31
12/07, 14:23
silkehale

Hvilken bog er den bedste du har læst

Hvilken bog er den bedste du har læst? Dette spørgsmål kan jeg selv ikke længere svare på, da jeg har læst så mange bøger og digtsamlinger. Alle bøger er gode synes jeg på hver sin måde. For mig er der ikke nogen bøger som er bedre end andre. Så ja, jeg har ikke længere en yndlings bog. :)

Himmelflugt K15
12/07, 18:21
Himmelflugt

Det er lidt atypisk men Shane Schofield serien af Matthew Reilly er sindsyg god! Der sker noget konstant. Men det er på ingen måder en kærlighedshistorie eller digt, men hvis du er til spænding/thriller bøger så er den klart anbefales værdig. 🥰

Manndrop M28
12/07, 23:18
Manndrop

Den hemmelighedsfulde ø af Jules Verne var den første roman jeg, af egen fri vilje, læste og den er nok stadigvæk min favorit. Har desværre ikke læst nogen bog der er bedre end den.

oOLittleDreamerOo X36
13/07, 00:48
oOLittleDreamerOo

En af de nyeste der gjorde en stor forskel for mig er Loveless af Alice Oseman. Efter at havde læst den læste jeg også lige alle hendes andres romaner. Jeg "åd" dem seriøst. Solitaire er hendes første og elskede den.

MegaHiro91 M33
13/07, 10:24
MegaHiro91

Jeg læser meget meget sjældent, men en af mine yndlings barndomsfilm var Den Hemmelige Have, og sommeren sidste år besluttede jeg så endelig at høre den på lydbog oplæst af Karen Savage. Super dejlig børnebog som også har mange livslektier for voksne, da den beskriver naturen fra et næsten magisk børneperspektiv og derfor minder en om livets små glæder.

En anden er Myst: The Book of Atrus, som er en forløber til videospillet af samme navn, og handler om et magisk univers hvor et underjordisk folk kaldet D'ni bruger særlige bøger til at rejse til andre verdener.

HelloLasse X33
13/07, 19:12
HelloLasse

Hmnmm

Red, white and Royal Blue - Tror jeg læst og lytte til den 8-10 gang 😲
The Poppy War Triologi - ELSKER
The invisible life of addie larue ❤️

Mor M22
14/07, 00:30
Mor

Må være ærlig og sige jeg har læst flest selvbiografier; hvor Jennette McCurdy's bog 'Jeg er glad for min mor døde' havde mig fra start til slut. Andre selvbiografier jeg har været MASSIVT interesseret i var b.la. Connor Franta's selvbiografi 'A Work in Progress' som inspiredede mig til at komme ud til min familie! 😊

Mere fiktionelt har Heartstopper bøgerne (tegneserierne + novellerne) også været en stor favorit for mig !! (venter på den sidste bog!)

Nin K31
14/07, 14:22
Nin

Er ret glad for "den hvide masaj" og Coleen Hoover er lige kommet som en favorit forfatter 😊

Spoton M48
14/07, 19:01
Spoton

kan man godt for et chok nå i læster en gyser?

FaroeCookie K34
14/07, 22:06
FaroeCookie

Ikke så meget bøger, men forfattere. Stephen King, George R. r. Martin og Jussi Adler Olsen kan virkelig fange min opmærksomhed, med hvor spændende og gode deres historier er

Lonnie90 K34
14/07, 23:00
Lonnie90

Uhh læser rigtig mange bøger og tror at min TBR liste nok har 2-400 bøger på sig 😅 jeg læser pt Holly Jackson’s: A good girls guid for murder og lytter til Trolderuner 1 af Margit Sandemo, jeg er altid i gang med mere end en bog og gerne hver sin genre. 😅

Xalie M35
15/07, 10:08
Xalie

Af serier er det nok The wheel of time

Xalie M35
15/07, 10:08
Xalie

Men Ken Follets bog serier er os fantastiske

Xalie M35
15/07, 10:11
Xalie

Synes George rr nartin er overvuderet.. Men kan være fordi jeg har ventede 13 år på bog 6 af a song of ice and fire.. Og den nok ikke udkommer før hans rr martins død.. Lyder hårdt men tror jeg sgu ikke 🤣

Maniack M38
15/07, 10:28
Maniack

Den bedste bog, den er svær, læser en del, men reincarnated as a slime syntes jeg er fed 😊 omvendt how not to summon a demon lord har temmelig meget humor, dog serien stoppet pludselig.

Xalie M35
15/07, 10:32
Xalie

Den bedste bog er meget svær!! Da næsten alle bøger er gode på hver deres måde

Helios M38
15/07, 13:37
Helios

Project Hail Mary er 100% absolut helt sikkert den bedste bog jeg nogensinde har læst. Det er bare den perfekte bog. Den er sjov, den er intelligent, den griber om både hjerte og hjerne og.. den er bare genial. Den er desuden skrevet af samme fortsætter som skrev The Martian, og PHM kommer som film i 2026!

Katriine K22
16/07, 18:10
Katriine

Jeg tror ikke, at det er den bedste bog, jeg har læst, men af en eller anden årsag, så vender jeg altid tilbage til en bette Twilight spinoff, der hedder "Bree Tanners short life after death". Hendes historie er i teorien fuldstændig ligegyldig, men jeg synes, at der er lidt sjov humor i den, og så har den også bare en lidt andeledes slutning (de af jer, der har læst/set Twilight Eclipse kan nok regne ud, hvad jeg mener)✨

2: Daphne K59
23/07, 16:32
Daphne
Uha, der er flere bøger, så for mit vedkommende må jeg desværre sige, at det kan ikke lade sig gøre, at pege fingre ad blot én enkelt bog. Men en bog, jeg læser minimum 1 gang hver 6. måned er: Klinkevals-trilogien af Jane Aamund. Det er vist 4. eller 5. eksemplar jeg har stående på bogreolen, de øvrige er ganske enkelt slidt i stykker efter så mange gentagne læsninger 😊 En fantastisk slægtsroman fra det gamle København, hvor man følger Jane Aamunds farmor: Juliane Jensen og de strabadser en arbejderfamilie måtte kæmpe med; bl.a. store børneflokke (prævention eksisterede ikke dengang), lave lønninger, usunde boliger med uhumske baggårde og retirader (fælleslokum) i gårdene, hvor det vrimlede med rotter. Det er livet på godt og ondt fra de gode gamle dage 😊

Log ind for at kommentere.

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm