Debat Fri snak

1: cadamo K29
14/07, 21:21
cadamo

Hvad laver du hér? 😅

Fortæl gerne, hvorfor du har fundet (tilbage) til Arto - og hvad håber du, sitet kan give dig, hvis den reelt fortsætter?

Selv fulgte jeg nysgerrigt og nostalgisk med, da jeg læste om det i nyhederne.

Og efter lidt betænkningstid nåede jeg frem til, at jeg oprigtigt synes, Arto har sin eksistensberettigelse i den her digitale verden, der efterhånden er massivt styret af algoritmer og profit, og som er med til at skabe polarisering allevegne med sin benhårde prioritering af indhold alt efter, hvad der fastholder brugeren.

Fx blev jeg oprigtigt overrasket over, at folk stadig læser bøger i 2024. 🙈 Og det er flere år siden, jeg sidst er stødt på én, der havde noget godt at sige om Donald Trump.
… Og jeg tror virkelig, at den form for horisontudvidelse er sund for os, i stedet for at vi får forstærket vores egen lille perception hele tiden, og at vi tilmed får al indhold serveret udelukkende med scroll og swipes.

Chano M41
14/07, 22:29
Chano

Jeg valgte at oprette mig her, bare fordi jeg kunne, og fordi jeg var rimelig aktiv bruger af det gamle Arto.

flosk M35
14/07, 22:50
flosk

Samme som Chano, men også fordi jeg synes at man lidt bedre kan gemme sig i forhold til fx Facebook og andre medier, selvom jeg allerede har spottet flere fra "gamle" dage. 😊

cadamo K29
14/07, 22:57
cadamo

Flosk - jeg kan virkelig relatere til det med at gemme sig. Jeg er heller ikke vild med at “blotte mig” for hele internettet. Men jeg kan virkelig godt lide debatforummet, som jeg synes giver noget helt andet og mere konstruktivt end på fx Facebook, hvor det primært bare er mudderkast.

Peterplet M36
14/07, 23:30
Peterplet

Jeg var selv meget aktiv af Arto 1.0 og så et savn også. 😀,

Maniack M38
15/07, 10:25
Maniack

Ærlig? Nysgerrig, jeg et pædagogisk uddannet og snart færdig med en overbygning inden for læring, it og organisatorisk omstilling. Så er lidt nysgerrig hvilken vej denne side tager denne gang, hvordan de vil finde deres stå sted, med så mange udbud 😊

Skoll M31
15/07, 11:05
Skoll

Ren nostalgi og impuls. Måske også lidt som en joke, der voksede sig til nysgerrighed istedet for

Retardo89 M35
15/07, 12:18
Retardo89

Nostalgi 👍 😊

Katriine K22
15/07, 14:19
Katriine

jeg har altid hørt meget om arto, men jeg var for ung til at komme på inden det lukkede ): (struggler som 02'er)

så jeg tænkte, at jeg ville prøve det af, bare fordi det nu alligevel er kommet tilbage

Voss X33
15/07, 14:23
Voss

Jeg er her bare...

Mylar M33
15/07, 15:09
Mylar

Jeg fandt et opslag på FB der sage Arto er tilbage så Jeg tilmeldte mig Arto. Jeg har savnet Arto og Jeg syntes der manglede et dansk social medie.

Yip M36
15/07, 15:41
Yip

Jeg blev hevet herind, og så hvorfor ikke 😊 - lad os se hvad der sker 😃 🙏 👍 😊

Peterplet M36
15/07, 15:43
Peterplet

Og du har bare at blive her Yip 😆😎☺️

Yip M36
15/07, 20:43
Yip

Peterplet > make me, PC 😜 GGG 😊 😊

fyren1977 M46
19/07, 16:44
fyren1977

håber at kunne finde nogen på min egen alder at kunne skrive med og med tiden mødes med

LeimAsnikr M31
20/07, 19:59
LeimAsnikr

mest for nostalgien og så bare lege med på en ting

2: ThemStardust X36
22/07, 08:12
ThemStardust

Jeg er i samme båd. Først troede jeg det var en joke, men som flere medier skrev om det var jeg slet ikke i tvivl om at jeg ville tilbage til Arto.

Jeg synes netop at det er et stort problem at vores digitale medier bliver styrret i så høj grad af algoritmer og at den data du poster bliver brugt til at lave profiler af din færden på internettet.

Den båd hpber jeg aldrig Arto springer med på. På det gamle Arto var der mulighed for at købe "VIP" for at støtte driften, og den løsning ser jeg meget hellere end at de skal sølges vores data til markedsføring 😊

3: Klit M36
23/07, 23:17
Klit

@cadamo jeg savnede at interagere med brugere på kryds af et site.
Facebook, instagram mm. Er naturligvis sociale medier, men jeg synes at det er i lukkede kredse.
Her på Arto kan man bla. debatere med folk på kryds af byer, religioner, køn mm. Uden at det er folk man kender og uden at det er underligt.
Derudover synes jeg at det er meget low key. Mange sites handler om at iscenesætte sig selv, her synes jeg at det gælder om at bidrage til fællesskabet 🤷

4: flosk M35
23/07, 23:48
flosk

3 - Klit: Jeg har det på samme måde!

5: Klit M36
23/07, 23:52
Klit

@flosk - så rammer jeg nok ikke helt ved siden af, når der er flere som har det på samme måde 🥳🙌

8: hej M30
29/07, 19:49
hej

Jeg brugte Arto i nullerne som teenager og er spændt på at se, hvordan den nye side bliver udviklet. Desværre når vi nok ikke samme popularitet som dengang, hvor der ikke fandtes sociale medier.

9: Emmy92 K32
29/07, 21:19
Emmy92

Jeg brugte Arto meget som teenager, og nød at møde nye bekendtskaber 😊 Så da min veninde fortalte at Arto var kommet igen. Så måtte jeg bare ind og lave en profil, da det vækker nogle gode minder 😊

10: Vikka K16
01/08, 16:55
Vikka

Jeg har kun hørt om Arto fra tidligere og har ikke haft en profil,før (det vat vist før min tid) 😅
Men jeg ville gerne prøve at være på et medie som var mere rettet mod noget dansk, da de andre medier godt kan være for meget en gang imellem. Jeg har ikke været på så længe så jeg ved ikke helt hvad jeg kan her. Men jeg er sikker på det har sin berettigelse. ☺️

11: Fightingstar K34
02/08, 04:11
Fightingstar

Jeg er her fordi jeg savede arto efter det lukkede ned, så jeg meget glad for at opdage det startede op igen.

13: Riftkey9800 M28
02/08, 17:29
Riftkey9800

kigger bare rundt og ser hva der sker 👍 thats it 😃

15: Iceman4409 M38
04/08, 20:34
Iceman4409

Ren nostalgi.
jeg var en af dem der brugte 65% af min fritid, på Arto, tilbage i 13-19 års alderen og det var sgu en god tid! 👍 👍 👍 🙏

16: flosk M35
04/08, 22:41
flosk

15 - Iceman4409: Meget fint at du kan kopiere Gammeldreng og så ændre lidt i din egen kommentar 🤣

20: Chano M41
07/08, 12:16
Chano

19 - Thea7000: I diverse medier blev det blæst om som verdens undergang med masser ballade. Virkeligheden var, som altid noget mere nuanceret. Der var ballade, ja, men generelt var der styr på den slags, og de færreste oplevede problemer, og hvis de gjorde kunne de anmelde det, hvorefter det i de fleste tilfælde var løst inden for. 24 timer. 😊

21: MegaHiro91 M33
07/08, 22:25
MegaHiro91

Ligesom alt andet jeg foretager mig, er her for at se hvad jeg er gået glip af og prøver at indhente det tabte.

22: AnotherHeretic X32
13/09, 21:23
AnotherHeretic

Jeg er her for at se om arto er lige så cringe som det var dengang jeg første gang var her i 2005.
Samt måske prøve nogle grænser af

23: ravinangel K37
13/09, 22:02
ravinangel

kedsomhed måske? 🤣

24: oOLittleDreamerOo X36
18/09, 07:09
oOLittleDreamerOo

Jeg fandt tilbage i, ja det var vel da det lige åbnede igen fordi jeg synes det virkede til at være lidt sjovt tiltrods for at jeg som teenager faktisk ikke brugte arto voldsomt meget og var lidt træt af det. Men altså jeg har lige haft en lille pause fra nettet om ikke andet. Men man kan jo altid vende tilbage! Om ikke andet, jeg har samme navn som jeg havde den gang og de tjo en nostalgi i sig selv!

Men jeg synes det sjovt med sociale medier fordi der er plads til at lære andre mennesker og så kan jeg bruge Arto ldit anderledes end fx facebook som er lidt mere privat (foruden de grupper jeg er medlem af).

25: mille83 K41
26/09, 14:02
mille83

hej.
jamen var lidt på det gamle
arto.
er blind så det er lidt mere svært at fine rundt men gør det.
jeg netværker måske jeg kan få et par nye venskaber ud af det til nol jeg ikke ellrs vill have mødt. jeg er åben glad og nysgerrig.

måske andre brøndby fan.
jeg er nysgerrig og altid med på en snak kun så hyggeligt synes jeg. håber alle får en god dag.

26: Lamb 29
10/10, 07:39
Lamb

Føler jeg var løbet død i de andre Danske hjemmesider jeg kendte til, eller de selv var gået død. - Imens det er sjovt at se de samme mennesker hænge ved de forskellige hjemmesider, betyder det også man har ført en samtale med dem alle mindst én gang før.
Brugte aldrig Arto da jeg var yngre, så selv hvis mange er tilbagevendende, burde jeg ikke kende til dem, altså kan jeg måske opnå at møde nogle nye mennesker, hvilket altid er interessant.

Log ind for at kommentere.

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm