Debat Musik og kultur

1: LeimAsnikr M31
20/07, 20:09
LeimAsnikr

Folkeskolens frikvarter

Hvilke ting husker i fra frikvarterene i folkeskolen? Klassetrin er ligegyldigt.

Jeg synes det lidt nostalgisk at tænke tilbage på lidt åndssvage ting som 'femmer'.

//Femmer
I femmer skulle man holde en mønt snurrende, ved skiftevis at tappe den med pegefingeren for at holde den i gang. Hvis man jokkede i det, skulle man lægge knoerne fladt på bordet, og modstanderen skulle 'tyre' mønten langs bordet mod den fladtlagte næve for max damage. Alle drengene havde balderede knoer.

Eller bare det med at spæne ud på fodboldbanen så snart det ringede og råbe "førstevælger" før de andre.

Good times.

3: Skoll M31
23/07, 10:44
Skoll

Hmmm.. Blive slået i hovedet med en kost og en tur på skadestuen... Blive slået gentagne gange i hovedet med en fodboldsko og en tur på skadestuen... Blive slået i maven, hvorved den anden person åbenbart brækkede håndleddet, og blive beskyldt for at have brækket hans hånd i et par voldsramte måneder efter det...

Jeg havde nok en lidt hård folkeskoletid, men jeg er da heldigvis kommet ud på den rigtige side 🤣

4: LeimAsnikr M31
22/09, 18:58
LeimAsnikr

det lyder lidt barskt skoll, var det den samme person som altid var ude efter dig

5: Skoll M31
22/09, 19:57
Skoll

4 - LeimAsnikr: Nah. Jeg var bare voldsomt utilpasset og lidt for anderledes, så jeg blev det åbentlyse "forkerte" i folkeskolen 🤣 Så det var hele grupper af folk ret typisk.

6: LeimAsnikr M31
22/09, 20:00
LeimAsnikr

træls mand. håber du har kunnet komme ovenpå det og fundet dig bedre omgivelser

7: Vikka K16
07/10, 09:35
Vikka

Fra 5. klasse mere og mere fordybet i en bog eller min telefon. På det tidspunkt begyndte mine tics at komme frem og ingen gad bare “hende der siger underlige ord, eller bander”. Så for det meste søgte jeg bare mit eget selskab.

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm