Debat TransportKørekort som 30+ xDEr der andre herinde, som er ved at tage kørekort, og som btw er 30+? Jeg fik mit kort som godt 30 årig, og syntes ikke der var noget mærkeligt ved det. Synes ikke det virkede specielt svært, eller mærkeligt et de fleste andre på holdet var yngre.. Så snart teorien er slut, er der jo alligevel heller ikke mere hold undervisning. Jeg kan huske, at jeg som slut 17 årig gik på hold med en der var ældre (midt 30erne) og der tænkte jeg i starten at det nok var en som havde mistet sit kort 😂 3 - Klit: Tror faktisk der var en anden på min alder, på mit hold. Jeg så bare ingen grund til at gå i gang med at tage kørekort, før jeg også havde økonomi til noget at køre i. Det syntes jeg så stadig ikke jeg havde da jeg gik i gang, men hvis firmaet vil betale, skal jeg da gerne tage et kørekort. 😉 (De mente nok det var mere praktisk jeg kun skulle låne en bil, end at vi altid skulle mindst 2 afsted, fordi jeg skulle have en med der kunne køre. 😉 ) @chano du har ret… den mistro til et andet menneske handlede vel i bund og grund nok også mest om at ens hjerne ikke er færdigudviklet som 17 årig. 5 - Klit: Det er meget sandsynligt, vi ville se flere der kørte fornuftigt.. På den anden side, det er oftest folk på min alder eller ældre, der overhaler mig med 140+ på motorvejen, køre ind over spærreflader, overskrider fuldt optrukne linjer, LIIIGE kan nå over for gult, selvom den bliver rød stort set samme øjeblik de krydser stoplinjen, etc. Så ved sgu ikke lige om det gør en forskel med alderen. Det er så ikke sikkert - må jeg gætte kønnet på dem der laver de ting? For jeg er bange for at vi to ikke ville kunne tage kørekort hvis den statistik skal ændres 🫣 Synes det er en ret lige fordeling på køn. Tilgengæld er det næsten altid en kvinde bag rettet hvis en BMW, Audi Mercedes kører pænt og efter reglerne. Fair, der er nok også forskel på tværs af landet 😅 her i det nordjyske må jeg desværre sige at det tit er mænd der er modige, hvorimod de fejl der bliver lavet af kvinder ofte sker grundet en eller anden form for uopmærksomhed (mænd er også uopmærksomme, jeg ser bare ikke kvinder være så dumdristige som mænd) Sjovt nok kører jeg ofte til Aalborg. Og det er ikke mit indtryk. Men kører så primært på motorvejen. Muligt der er noget andet i byerne og på landevejen. Jeg synes hvert fald at det er oplevelsen i hverdagstrafikken (jeg kører meget rundt mellem kunder) men det er da heller ikke noget jeg oplever dagligt. Heh. Typisk er det ham på bagsædet der siger et eller andet, når jeg er lidt om at komme igang. Men så længe jeg ikke er forrest, minder bilen mig om det. 😉 @lyly beklager at jeg afsporede debatten lidt. Tog kørekort som 28 årig, men har ikke rigtigt brugt det siden - bor så tæt på byen, at det tager mig 10-15 min. at cykle derind og ellers bruger jeg den offentlige transport. Jeg fik kørekort sidste år! Synes også det var lidt komisk at alle var så meget yngre end mig. Jeg følger lige med, da jeg forhåbentlig starter med at tage kørekortet næste år. så er ca. 33 år gammel 😊 efter min holdning er det ligemeget om man er 30 eller 40 og tager kørekort men det er da lidt underlig hvorfor man ikke har gjort det dengang man var 18 -19 og ens forældre betalte for det. eller hvertfald hjalp med en sjat. 18 - LeimAsnikr: Det er ikke alle hvor forældrene har muligheden for at kunne hjælpe med enten at betale eller med en sjat 😊 18 - LeimAsnikr: Siden hvornår er det blevet en garanti? 😜 18 - LeimAsnikr: Bare fordi man er 18-19 år, så betyder det langt fra at ens forældre betaler for kørekortet eller hjælper til med en sjat. 22 - LeimAsnikr: Hvad vil det sige, har aldrig hørt om det koncept før. 22 - LeimAsnikr: Øh, hvad skal det betyde? 18 - LeimAsnikr: Jeg skulle selv betale hver en øre, mine børn har fået samme besked. jeg er ADHD'er og døjer i ekstrem grad... hey se et egern... opmærksomheds udfordring, og jeg kan ikke rigtigt sautere i hvad der er vigtigt at have fokus på, samtidig er jeg fart tosse, de 2 ting rimer bare ikke smadder heldigt på at køre bil, slet ikke med de trafikregler vi har, hvor bilisten skal passe på de bløde trafikanter, den anden vej rundt fungere 100000 gange bedre for mig, fordi jeg så kan være "ligeglad" med at der kommer en gående, fordi jeg ved at vedkommende holder øje med hvad jeg gør (køre nogle gange maskine på jobbet, hvor reglerne er sådan) og i et langsomt lyskryds vil jeg kede mig så meget at jeg falder i staver, det er heller ikke så smadder smart, for så vil jeg ikke nå at orientere mig, fordi det vil gå for stærkt når jeg chokket opdager (eller bliver mindet om) at det er tid at køre Yder mere kan jeg ikke køre mørkekørsel i en by, efter udskiftning af mine linser (altså operations) det er et stort diskolys, hvor jeg umuligt kan se hvad fan der forgår, faktisk lukker jeg øjnene (som passager) fordi andet er alt for ubehageligt, og jeg alligevel ikke kan se en dyt. Så jeg har ikke kørekort, jeg var klog nok til at fravælge det allerede da jeg var omkring 15 (og stjal bilen ud i marken, og der opdagede hvor svært det er for min hjerne at holde tyr på pedaler, vej, speedometer, gir osv osv) og jeg har kun en eneste gang i mit liv savnet det (da min mor var død syg af kræft, der gad jeg godt jeg bare kunne være kørt der ned når det passede mig) Med andre ord har jeg ikke kørekort fordi jeg ikke ønsker at være skyld i at andre, og især et barn, bliver lemlæstet for livet eller kørt ihjel, fordi min hjerne ikke evner at holde fokus, og ikke evner at sautere i hvad der skal være fokus på. Log ind for at kommentere. |
Tryk og så
Føj til hjemmeskærm