Debat Litteratur

1: Daphne K59
23/07, 15:35
Daphne

Bogreolen - Hvad er dine Ynglingsfavoritter

Hvilke bøger/forfatter(e) har gjort sig fortjent til en plads i din bogreol? Bøger som du ganske enkelt er nødt til at eje, så du kan genlæse dem. For mig er det bl.a. disse bøger, jeg vender tilbage til igen og igen: Klinkevals-Trilogien af Jane Aamund - en slægtsfortælling om livet for en arbejderfamilie i det gamle København Hulebjørnens Klan - forhistorisk roman om de første mennesker på jorden Jordens Søjler & Uendelige Verden af Ken Follett - historiske, medrivende romaner Sværkeslægten - alle 8 bind - slægtsfølgeton startende i år 1720 i en jordbrugerfamilie på Lolland Falster Rødder: Slægtsroman Drømmen om Amerika - historisk roman startende i år 1825 Drømmen om et nyt liv af Beverly Swerling - historisk roman om et søskendepar, der søger lykken i den nye verden i begyndelse af 1600-tallet

2: uneek M34
24/07, 15:04
uneek

En af de favoritbøger jeg havde som yngling var Dragens Øjne af Stephen King. Nu hvor jeg ikke er yngling mere, er det mere faglitteratur som "The Immortality Key" af Brian Muraresku, som jeg synes er spændende. Kan anbefale den til alle der kan lide kombinationen af mysticisme og arkæologi.

3: Toppe M32
24/07, 19:56
Toppe

George Orwell med “1984” og “Kammerat Napoleon”.

Aldous Huxley med “Fagre nye verden”

George R.R Martin med alle bøgerne om universet i Westeros.

Tolkien med Ringenes Herre bøgerne og Hobbitten.

4: Boobear28lou K26
26/07, 10:34
Boobear28lou

Nok alt med Jussi Alder-Olsen og har alle mine bøger oppe på min reol og de alle har hans underskrift i den😃

5: Daphne K59
02/08, 06:30
Daphne

Jussi Adler-Olsen's bøger er heller ikke værst 😊 - har læst dem alle om Afdeling Q.

7: Fotografen M41
01/09, 21:31
Fotografen

Lars Henrik Olsens
Erik Menneskesøn
Kampen om Sværdet
Kvasers Blod
Gudernes skæbne

8: Skoll M31
02/09, 10:47
Skoll

7 - Fotografen: JA!!!