Debat Fri snak

1: McLovin69 M38
29/09, 10:28
Profilbillede af McLovin69

Er Hundige i Greve et ghetto kvarterđŸ€”

Jeg stÄr og overvejer om jeg vil bo i kbh omrÄdet, altsÄ stor kÞbenhavn, men har aldrig vÊret der, Greve. Fandt blot et nybygget omrÄde med lejligheder til salg og tÊnkte, det er sgu da en flot lejlighed i et hyggeligt kvarter tÊt til stranden.

SĂ„ kom jeg til at snakke med en gammel ven omkring det. En af de gamle venner, som er kĂŠmpe brokkehoved omkring samfund osv.

Han bor i udkanten af Aalborg og har selv boet bÄde her i Aarhus og kbh.

Og han sagde.. der er for mange perler i de byer. SĂ„dan en rigtig "racist agtig" ven der bliver vĂŠrre med alderenđŸ„ł

Nu stÄr jeg sÄ og overvejer om jeg skal droppe den bolig blot pÄgrund af jeg undersÞgte hvor mange indvandrere og afkom af indvandrere, som bor i omrÄdet.

Der jeg har kigget pÄ boliger hedder Hundige, tÊt ved vandet og kunne lÊse at nabo byen ishÞj er ca 50% indvandrere.

SÄ det gÞr mig i tvivl nu om jeg gider tage over og kigge i omrÄdet i dag.

Han har Ăždelagt stemningen for mig nu, omkring ny lejlighed derover.

Jeg er ikke ligesÄ fordomsfuld som min gamle ven, men samtidig har jeg da heller ikke lyst til at bo i kbh svar pÄ Brabrand i Aarhus.

Jeg bor selv i Risskov og vil bare ikke fortryde et kÞb af bolig, for sÄ bagefter at finde ud af at det er et ghetto kvarter.

Nogen af jer her der kender til omrĂ„det mere? Hvad synes du om mine tanker? Er jeg galt pĂ„ den?đŸ„łđŸ˜…

2: Skoll M31
29/09, 11:13
Profilbillede af Skoll

Jeg plejer nu at forbinde Greve med "upper middle class".

Men altsÄ.. Det er ikke pÄ "ghetto-listen", sÄ det er ikke en ghetto. Derudover er det kun VejleÞparken i IshÞj der er pÄ listen.

Jeg forstĂ„r godt bekymringen, isĂŠr hvis man tĂŠnker meget over hvordan man vil have det i et omrĂ„de, men typisk er bekymringen uden grund. Det siger jeg dog kun fra egen erfaring, efter at have boet 2 steder der er pĂ„ listen, og det har vĂŠret dejligt, billigt, og det har pĂ„ ingen mĂ„de kunne mĂŠrkes at det var et udsat omrĂ„de. Folk holder sig for sig selv for det meste, ligesom alle andre steder i Danmark 😃

Det er typisk ogsÄ ny bebyggelse man finder, netop pÄ grund af statens indblanden i meget udsatte omrÄder.

Det siger forresten heller ikke sÄ meget udelukkende at kigge pÄ koncentrationen af indvandrer. Det er inkluderet i mÄlingerne grundet kulturforskel, og Þget udsathed for folk der stadig er ved at integrere sig i samfundet. Jeg er personligt uenig i at man bÞr inkludere det i mÄlingerne, men det er hvad det er lige nu.. Anyways! hovedfokus er udsathed, sÄ omrÄder med vÊsentlig udsathed er pÄ listen over udsatte omrÄder, og omrÄder hvor der er bÄde udsathed, manglende integration og en anden fremtrÊdende/dominerende kultur, sÄ er det pÄ listen over paralelsamfund.

Siden det handler om dine personlige grundlag, sĂ„ er det mĂ„ske bedst eventuelt at tage pĂ„ nogle rejser derover, bruge nogle dage over et par mĂ„neder for at gĂ„ rundt og opleve omrĂ„det 😃

3: McLovin69 M38
29/09, 11:19
Profilbillede af McLovin69

Super svar 👍 mange tak. Planen var blot at tage derover i dag. VĂŠre der et par timer og se om jeg gider omrĂ„det😅 men du har ret. Man fĂ„r kun et rigtigt indtryk ved at vĂŠre der i lĂŠngere tid. Men min tid er knap, sĂ„ jeg laver et speed tjek. Tjekker shopping centeret og gaderne omkring.

Log ind for at kommentere.

  Regler Privatliv Cookies Lys/mĂžrk
FĂžj Arto til hjemmeskĂŠrm

Tryk Del ikon og sÄ
FĂžj til hjemmeskĂŠrm