Debat Videnskab

1: Skoll M31
07/10, 10:26
Skoll

Kvalitative projektdesign og kvalitetkriterier

Jeg er igang med et projekt, og jeg skal kunne forklare kvalitetskriterierne i mit projektdesign. Projektet er fænomenologisk og interaktionistisk, med fokus på normkritik og diskursanalyse, og dataindsamling af primær empiri foregår via semi-strukturerede interviews og autoetnografiske beretninger.

Hvordan kan jeg systematisk forklare hvilke kvalitetskriterier der indgår i mit projektdesign, hvis jeg pt. er på en deadline, og ikke har mulighed for at finde bøgerne jeg ville skulle bruge til henvisning? Hvilke kvalitetskriterier ville i overveje eller kigge på i et fænomenologisk projektdesign?

Mine egne tanker går pt. på:

1. Åbenlys og struktureret tilgang, samt logisk design med en rød trød igennem.
  2. Systematisk litteratursøgning øger validitet og pålidelighed.
  3. indholdet i designet argumentere for at eventuelle forskningsresultater er meningsfulde og relevante i praksis, hvilket styrker pragmatisk validitet.
  4. Triangulering af semi-strukturerede interviews og autoetnografiske beretninger styrker argumentation og validitet, samt skaber transparens i projektet.
  5. eventuelle etiske overvejelser, der også viser refleksivitet.

2: Skoll M31
07/10, 10:31
Skoll

Nå ja, uanset din baggrund sætter jeg pris og kan bruge alle eventuelle svar i mine refleksioner. Man behøver ikke være forsker eller noget lignende for at prøve at komme med eventuelle tanker til mit spørgsmål 😃

Log ind for at kommentere.

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm