Debat Arto debat

1: Pixie K34
08/10, 20:17
Pixie

Chat for alle?

Jeg synes det kunne være en rigtig fed ide med en chat hvor alle kan skrive med alle, da man så denne vej kunne lærer folk at kende uden nødvendigvis at være venner med dem.

2: Tim X35
08/10, 20:24
Tim

Det har Morten tidligere meldt ud, umiddelbart ikke vil være noget der sker.

3: Hiisi M48
08/10, 20:27
Hiisi

@Pixie - En chat har været efterlyst længe, men der er ikke meldt noget ud 😊 Ved ikke engang om det er på todo-listen, men en chat ville være super godt 😊

4: Hiisi M48
08/10, 20:27
Hiisi

@Tim .. Vi fik posted i noget nær samme tidsrum 😃

5: Pronoia X38
08/10, 20:37
Pronoia

2 - Tim: Nogen bestemt grund?

Man kunne vel altid lave en dedikeret Discord til formålet?

6: Pixie K34
08/10, 21:05
Pixie

@Tim
Jeg ledte efter et opslag inden jeg kom med min idé og kunne umiddelbart ikke finde et svar. Derfor mit spørgsmål. 😊

7: Pixie K34
08/10, 21:06
Pixie

@Pronoia Umiddelbart en god idé. Har selv tænkt tanken.

8: Hiisi M48
08/10, 21:18
Hiisi

@Pronoia - Der blev oprettet en milliard discord kanaler, efter Launch 😃 Men jo, ideen er god nok, hvis den så var drevet af Arto ..

9: morten M45
08/10, 22:35
morten

1 - Pixie: Problemstillingen, som man så på det gamle Arto, er at en åben chat er utrolig svær at modere på en ordentlig måde, fordi tingene går så hurtigt.
På eksempelvis Discord er der naturligvis også problemer, men der får man trods alt ikke samme eksponering og frie adgang til omgående kontakt med alle, for det er mere lukket.

Det kan godt være det med tiden kan give mening med mindre chatrum for nogle grupper, men et helt åbent "kaos chatrum" tror jeg ikke meget på 😊

10: Chano M41
09/10, 19:52
Chano

9 - morten: Måske genindførsel af klubber, så man kunne have en for klubben, så moderation primært på faldt gruppens admins og mods? 😜

11: Chano M41
09/10, 19:52
Chano

gruppens = klubbens

12: Boy M40
17/10, 18:07
Boy

@pixie helt enig med dit opslag det var en god idé

13: RejsendeOnklMac M47
18/10, 18:31
RejsendeOnklMac

Kunne man ikke helt i den gamle ånd, måske starte en channel på mirc, det kræver dog en pc for at fungere godt 😊

14: Chano M41
18/10, 19:30
Chano

13 - RejsendeOnklMac: MIRC er en IRC klient, der kræves en server at forbinde til, og noget der kan holde styr på kanalen, når man ikke er tilstede. Ved ikke hvor mange af de gamle IRC netværk der stadig er tilbage, men mon ikke freenet og quakenet stadig er en ting?

Tænker dog ikke IRC er vejen frem, ALT skal åbenbart være browser baseret i dag.

15: Klit M36
18/10, 21:21
Klit

14 - Chano: man kunne eventuelt have en bot derinde til at rydde op i kanalen. Vi kunne eksempelvis kalde den Anna 🤷

16: Chano M41
18/10, 21:21
Chano

15 - Klit: Men hun er jo så ikke en bot alligevel Selvom hun kan banne dig for hårdt.

17: Klit M36
18/10, 21:24
Klit

16 - Chano: åh gud 😂 jeg var slet ikke klar over at mIRC stadig var en ting - men fedt! Det var en ny ting jeg lærte i dag 😀

18: Chano M41
18/10, 21:26
Chano

17 - Klit: Tror ikke lige mIRC ville være den klient jeg ville vælge, hvis det skulle være for nostalgiens skyld.. Så ville IIRC eller lignende, nok være det jeg ville anvende. 😜

19: Chano M41
18/10, 21:29
Chano

20: Klit M36
18/10, 21:34
Klit

18 - Chano: jeg husker kun mIRC fra mine counterstrike dage 🥲 men hvad bliver det næste? At ICQ eller MSN også stadig findes!?

21: Chano M41
18/10, 21:43
Chano

20 - Klit: Ved MSN gør, og der er en 3. parts server infrastruktur til den. ICQ er dog først lukket for relativt nyligt, så tror ikke nogen har været motiveret til at lave 3. parts servere.

22: Klit M36
18/10, 21:45
Klit

21 - Chano: what? Kan man stadig benytte MSN? Det overrasker mig meget.
Og tak for musikken 😂

23: Chano M41
18/10, 23:59
Chano

22 - Klit: Der er i hvert fald et projekt der var nemt at finde, vil ikke lige linke det her, da jeg ikke rigtigt kan vurdere om det er sikkert at anvende. Og tilsyneladende er nogle af de samme personer i gang med at genoplive AIM, ICQ og Yahoo messenger.. Fordi why not?

24: RejsendeOnklMac M47
19/10, 03:45
RejsendeOnklMac

Hentede mirc i dag og tog lige en tur ned af memory lane, brugte siiindsygt mange timer på mirc i slut teenage årene 😊 sjovt at se,det stadig eksisterer

25: Klit M36
19/10, 08:47
Klit

23 - Chano: jeg tænker også at jeg lader det blive ved minderne 😂 MSN kræver midt at resten af vennekredsen også benytter det, så tror lidt at det er passé 🤷
24 - RejsendeOnklMac: Fandt du nogle aktive Channels? 😂

26: Tim X35
19/10, 09:41
Tim

23 - Chano: Bare det, at det er baseret på teknologi, der ikke er opdateret i mere end 12 år, og de ikke engang har den nyeste version af Windows live messenger er nok rimeligt sigende om at det måske ikke helt har fulgt med i udviklingen af IT sikkerhed 😜

27: RejsendeOnklMac M47
19/10, 12:12
RejsendeOnklMac

25 - klit der var mange servere at vælge imellem, og kunne huske flere af dem, der var overraskende nok channels med mange brugere mellem 100 og 500, men der skete ikke meget chat når man loggede ind på dem, men fik da en chat i gang med 5 andre på en af dem jeg loggede på.

Iøvrigt var der også rigtig mange channels med super sketcy navne som man på ingen måde havde lyst til at logge på. 🤣

28: Klit M36
19/10, 12:20
Klit

27 - RejsendeOnklMac: det vil jeg gerne tro 😂 gud hvor savner jeg nogle af de gamle chatklienter 😀

29: RejsendeOnklMac M47
19/10, 12:27
RejsendeOnklMac

Det var virkelig et trip down memory lane i går, og jeg fik samme følelse, som da som stor teenager brugte timevis på at sidde og chatte, når dagen på handelsskolen var overstået, nogle gange sad jeg i computer lokalet indtil vagten kom og smed mig ud, da han skulle lukke og slukke 🤣

30: Chano M41
19/10, 18:09
Chano

24 - RejsendeOnklMac: Hvad mener du med at bruge tid på mIRC? Det svarer til at sige du bruger timer på Chrome, Firefox, eller Edge, selvom du faktisk mener Arto, Facebook, Twitter eller whatever.

mIRC er blot en af mange IRC klienter, du bruger den til at forbinde til en service, kaldet IRC. IRC består af en række netværk, herunder mindes jeg Freenode, Quakenet, Undernet og EFNet.

De enkelte netværk har så en lang række kanaler, man kunne chatte i, og ofte en række services der tilbød man kunne reservere et navn, så ingen andre kunne bruge den, og have kanaler man selv kunne administrere, så man kunne skabe sit eget lille fællesskab.

26 - Tim: Jeg tror såmen heller ikke projektet er tænkt til daglig brug, nok nærmere som en del af et retro setup.

27 - RejsendeOnklMac: Der var RIGTIGT mange servere, men meget få netværk. De fleste servere der ved med som standard i klienter som mIRC, var del af de populæreste netværk. Ifølge Wikipedia var der omkring 2000 6 store netværk. Ved der fandtes en hel del små net og enkelt servere, der primært blev anvendt internt af diverse organisationer, lige som en del web chat tjenester, blot var en web baseret IRC klient.

31: Klit M36
19/10, 18:29
Klit

30 - Chano: jeg forstår hvad rejsendeonklmac mener når han siger at han bruger tid på mIRC 🤷 så kan man godt nørde længere ned, men som jeg læser det bliver det brugt som en chatklient 😊

Log ind for at kommentere.

Føj Arto til hjemmeskærm

Tryk Del ikon og så
Føj til hjemmeskærm